Alla inlägg under februari 2017

Av My Nilsson - 10 februari 2017 14:36

Såååå glad idag!!! Har fått besked från AFA försäkringar att jag kommer få utbetalt 10% extra av min sjukersättning från dom. Har slitit som en tok i flera veckor med försäkringskassan, A-kassa, försäkringsbolag och skit. Hårt slit lönar sig har det visat sig för mig. Man måste kämpa för sina rättigheter och kolla upp ALLT. Har man jobbat heltid i många år och betalt skatt och försäkringar så ska man fasiken kunna gå sjukskriven med okey samvete också. Nu ska jag fira och slog på stort! Köpte godis från hemmakväll som jag trodde jag ville ha. Kom på sen att jag egentligen varit sugen på en semla hela veckan ? Jävla förvirrade hjärna. Men godiset ser fint ut i skålen iaf.

Nu ska jag götta ner mig i soffan och kolla Walking dead ? Ha en alldeles förträfflig fredag!

Av My Nilsson - 9 februari 2017 08:34

Klev upp med Fredrik kl 6,40 idag. Jag hämtade ut min sömnmedicin igår och igårkväll somnar jag på en kort stund. Tog den ganska tidigt så jag vet att jag kan komma upp i tid. Ikväll kommer jag antagligen inte behöva den iom att jag faktiskt kom upp i tid idag. Tröttheten kommer naturligt då. (men äckligt morgontrött är jag) Man SKA passa sig för alla mediciner som juxar för mycket med hjärnan, starka sömntabletter och benzo blandannat. Men i absolut nödfall så är det ok tycker jag.

Igår gick jag en liten runda i stan. Fika på EH sen gick jag ner till marinan och bara andades och tittade på snön, båtarna, bruset från vatten och vind, det är helt underbart. Skönt ibland att bara va. Det är bästa sättet för min hjärna som gärna spinner på. Måendet svänger men inte alls lika häftigt just nu. Har bra kontroll.

Idag ska jag ringa lite samtal och sen gå en lite längre promenad. Behöver handla lite så det blir väl promenad till willys och rusta.

Ha en bra dag folk och fä.

Av My Nilsson - 7 februari 2017 15:39

Har sovit mindre än 5 timmar inatt, halv fyra tittade jag på klockan sist, sen ska dottern upp till skolan. Vi försov oss rejält! :-( jävlars. Är nog inne i hypo nu. Jag är jävligt speedad, jag börjar känna igen varningssignalerna nu. Jag vill göra ALLT nu nu nu! speedad i tankarna men jag har kontroll, försöker ta hjälp. Ungarnas pappa hämtade mina barn så slipper jag ge mig ut på vägarna. Läkarn på psykistrin har strulat till det REJÄLT. Han har glömt förnya min sömnmedicin. Jag behöver den vekligen. Men ja.... jag får väl hoppas på att hjärnan är trött ikväll.

Idag har jag shoppat!!! Allt detta köpte jag och tjänade dessutom 10 kr. (presentkort är kanoners) ? Älskar märkeskläder men det är slut med sånt nu. Om jag inte sparar eller får presentkort.

Men jag är superglad för detta.

Ikväll ska jag mysa med mina två stora barn! Vi ska laga en suuupergod kycklinggryta. Kyckling, svamp och lök och syltlök i. I med matgrädde och buljong och soya. MUUUMS!!!
Julia ville att Diablo ska va med på en bra bild så vi fick reta upp honom lite. Men en bild fick vi hehe. Btw... ja han fattas ett ben. Liten olycka som bebis.

Nu ska jag "speeda" vidare här. Tjeniz!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards