Direktlänk till inlägg 23 januari 2017

Sådåså, då var en bit avklarad.

Av My Nilsson - 23 januari 2017 11:00

Fick Perm från sjukhuset inatt (har varit där sedan torsdagnatt) för ett läkarbesök i ystad som jag inte visste! Fick sms-påminnelse igårkväll, bara what???? Har ju inte fått hem brev liksom (brevet låg i min brevlåda nu med morgonposten) Det kändes så jäkla viktigt för mig att få träffa läkaren här 8,30 så att vänta på läkaren till mitt i natten fick ju gå.

Vi Ska snart Tillbaka igen till malmö. Och hör och häpna!! MED EN fastställd diagnos!!! Äntligen har jag fått det svart på vitt. Jag har bipolär sjukdom typ 2.

Nu börjar en ny era i livet. Med rätt inställd medicin kommer min sömn rättas till, mina dalar och toppar kommer alltid finnas men blir inte lika avgrundsdjupa och nattsvarta och topparna blir inte lika skyhöga. Och jag kommer få lära mig leva med detta på rätt sätt. Så att JAG kan få lära mig hantera kaos i huvudet, livet och relstioner. Jag vill lära mig Älska mig själv, slippa skuld och skam och bli den mamman och underbara sambon jag en gång för var för fredrik, få tillbaka lite av den nykära känslan som.så snabbt slets bort under våra fötter, och få komma tillbaka till arbetslivet succesivt igen. Jag tror inte på mirakel, jag tror på självdiciplin, att aldrig någonsin ge upp. Det finns bara inte.

Även om det är såå jäkla kränkande och förnedrande för min självkänsla att vara inlagd på en avdelning där du inte få ha mobilsladden själv. Be folk låsa upp ditt skåp, be om din medicin, inte få ha nagellack på ditt rum,. Allt du äger och har på dig visiteras varje gång du lämnar avd och kommer tillbaka. Jag får inte ens gå ut från avdelning mer än 3 timmar varje dag med övervakat besök.

Detta ska jag säga er är det värsta jag varit med om! Men det är lärorikt, man får insikt i livet och möter människor på ett plan jag inte varit på tidigare. Ödmjukhet. Jag hade så svår ångest när jag kom in att jag somnade pga medicinerna och vaknade dygnet senare. Det är tufft! Ångesten finns ju kvar när du öppnar ögonen.

Jag vill INTE att ni dömmer mig för den diagnos jag fått, jag är ju ännu densamma som ni lärt känna men det har hänt saker i livet som triggade och fick sjukdomen att bryta ut. Och jag skiljer mig nog från många där (kanske?) Mina handlingar är mitt ansvar, hur kan jag SJÄLV förbättra min livssituation? Jo genom att Vara ärlig mot mig själv och min omgivning.
Jag äger problemet. Inte min läkare, psykolog eller skötarna på avdelningen. Bara jag kan förändra. Och jag gav mig jäveln på att strida till sista blodsdroppe (med stöd från familj såklart) Jag har varit nära att ge upp men gjorde inte det. Och det gav utdelning. Men oj vad "blod, svettt och tårar" det kostat.

Steg ett- Åka tillbaka i tid.
Två - Ev gå en sväng med Fredrik, så jag får andas lite.
Tre - Vila och lyssna på musik.
Fyra - Träffa läkaren.
Fem-blogga om dagen kanske?
Viiiiila.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Nilsson - 24 mars 2017 09:59

Vi får inget gratis, vi får inte massa pengar insatta på kontot utan jobb, mat som fylls på gratis i kylen, väskap måste jobbas på och kärlek måste vårdas. Vi har också kroppseget lyckohormon, detta är inget som fylls på gratis heller utan vi måst...

Av My Nilsson - 22 mars 2017 16:45

Ingen hemlighet precis att jag inte mått så jävla bra, på så jävla lång tid. Hamnade på Malmös psykiatriska mottagning igårkväll. Jag gav det en andra chans, man måste ju göra det! Jag fick ett rum fort, vid 18.00 ca Läkaren på psykakuten lyssnad...

Av My Nilsson - 12 mars 2017 14:50

Helgen har nästan passerat nu. Det har varit ganska stabilt länge men i torsdags hände något, vad vet jag och varför med. Det enda jag kan påverka är vad jag ska göra åt det. Försöker gå ut, försöker distrahera mig och se framåt, försöka tänka att IN...

Av My Nilsson - 10 februari 2017 14:36


Såååå glad idag!!! Har fått besked från AFA försäkringar att jag kommer få utbetalt 10% extra av min sjukersättning från dom. Har slitit som en tok i flera veckor med försäkringskassan, A-kassa, försäkringsbolag och skit. Hårt slit lönar sig har det ...

Av My Nilsson - 9 februari 2017 08:34

Klev upp med Fredrik kl 6,40 idag. Jag hämtade ut min sömnmedicin igår och igårkväll somnar jag på en kort stund. Tog den ganska tidigt så jag vet att jag kan komma upp i tid. Ikväll kommer jag antagligen inte behöva den iom att jag faktiskt kom upp ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards