Direktlänk till inlägg 17 januari 2017

2017....

Av My Nilsson - 17 januari 2017 19:52

Har inte skrivit på länge. Så det är dags nu tänker jag.

Jag har äntligen varit på första besöket på psykiatrin. Den psykiatri som ligger i min hemstad.

Besöket varade i 80 min. Han var sinnessjukt stressad, kastade mig mellan barndom, tonår nutid och hopp mellan fram och tillbaka. Sedan var besöket slut. Jahaja där satt jag med tårarna rinnande och sen är det hem och fortsätta livet.

Givetvis svarar man ärligt och ja, jag har missbruk inom familjen, alkoholism blandannat och DÅ stanna han och påpekade att den sortens medicin jag har vid behov INTE är lämpad om man har alkoholism i generna och är ytterst tveksam till att skriva ut.. Fan!!!! Då ångrade jag mig lite. Men visst, jag är ju själv behandlingsassistent så jag fattar grejen. Men jag har ingen lång historia av missbruk och intoxer, jag behöver hjälp med att hantera ångest, få prata om saker som hänt i mitt liv och få hjälp med att slippa dessa EXTREMA ups and downs. Inpulskontroll osv osv....

Detta kunde han läsa sig till så jag fick min medicin. Och tid får återbesök kommer hem på posten.

Jag har bestämt mig för att oavsett vad som händer med sjukskrivningar, mediciner, relationer osv så ska detta året bli min vändpunkt. Det är dags att börja läka och ta tag i sådant som gör så jävla ont, bli frisk och faktiskt tillåta mig själv att må bra.

Jag har fått hem en bok jag unnade mig. Som ska vara otroligt bra och gripande. Nu har jag något att läsa när nätterna är långa och ensamma.

God afton på er.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Nilsson - 24 mars 2017 09:59

Vi får inget gratis, vi får inte massa pengar insatta på kontot utan jobb, mat som fylls på gratis i kylen, väskap måste jobbas på och kärlek måste vårdas. Vi har också kroppseget lyckohormon, detta är inget som fylls på gratis heller utan vi måst...

Av My Nilsson - 22 mars 2017 16:45

Ingen hemlighet precis att jag inte mått så jävla bra, på så jävla lång tid. Hamnade på Malmös psykiatriska mottagning igårkväll. Jag gav det en andra chans, man måste ju göra det! Jag fick ett rum fort, vid 18.00 ca Läkaren på psykakuten lyssnad...

Av My Nilsson - 12 mars 2017 14:50

Helgen har nästan passerat nu. Det har varit ganska stabilt länge men i torsdags hände något, vad vet jag och varför med. Det enda jag kan påverka är vad jag ska göra åt det. Försöker gå ut, försöker distrahera mig och se framåt, försöka tänka att IN...

Av My Nilsson - 10 februari 2017 14:36


Såååå glad idag!!! Har fått besked från AFA försäkringar att jag kommer få utbetalt 10% extra av min sjukersättning från dom. Har slitit som en tok i flera veckor med försäkringskassan, A-kassa, försäkringsbolag och skit. Hårt slit lönar sig har det ...

Av My Nilsson - 9 februari 2017 08:34

Klev upp med Fredrik kl 6,40 idag. Jag hämtade ut min sömnmedicin igår och igårkväll somnar jag på en kort stund. Tog den ganska tidigt så jag vet att jag kan komma upp i tid. Ikväll kommer jag antagligen inte behöva den iom att jag faktiskt kom upp ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards