Direktlänk till inlägg 12 mars 2017

Tillbaka på ruta ett.

Av My Nilsson - 12 mars 2017 14:50

Helgen har nästan passerat nu. Det har varit ganska stabilt länge men i torsdags hände något, vad vet jag och varför med. Det enda jag kan påverka är vad jag ska göra åt det. Försöker gå ut, försöker distrahera mig och se framåt, försöka tänka att INGEN någonsin ska få komma in i mitt liv och förstöra igen.

Mina snabba svängar är tillbaka och då kan jag inte filtrera bort den jäveln som hela jävla tiden äter sig in i mig, genom att låta mig påverkas så vinner h*n. Men va faaaan ska jag göra??? att blocka hjälper inte då tar h*n andra vägr. Och mer och mer faller jag sakta men säkert.

Jag har inte förstått att det är depression som varit på ingång och i fredags kändes det bra och en kompis kom över. Igår fm mådde jag ok, men jag faller allt eftersom dagen som går. Jag lyckas hålla masken när Albin var här. Och det känns ändå gott i hjärtat.

Många hänger nog inte med i svängarna och då kan ni föreställa er hur det är att gå i mina skor. Glad, trasig, glad, trasig.... så håller det på. Mitt närminne är katastrof, hjärnan kokar eller nått, hjärnan tar stryk så in i helvete. Helt slut är jag, håglös tappar livsgnistan. Känner att detta är inget liv att leva, det finns INGET bra med att vara bipolär. Det är ett rent jävla helvete. Denna sjukdom räknas som en av de tio dödligaste sjukdomar.... Jag förstår varför nu. Flera har sagt att jag borde läggas in igen, men så funkar inte livet heller, man måste överleva i sin egen miljö, lära sig stå emot det jobbiga, ta kontroll över demonerna. På psyket är det riktigt vidrigt!! De tar ifrån dig allt vad värdighet heter. Du får inte ens ha skosnöre pjuxen eller mobilsladd, tror snarare mobilsladden släpper innan du dör typ. Och man får dela rum med patienter som är i ännu sämre tillstånd.
Jag vaknade av att de flyttade runt nin säng NÄR jag sov!!! Vafan är det, var är känslan för min integritet? nej tack!!! Jag stannar hellre hemma.

Känns riktigt skit idag med, Inser själv att min medicin inte funkar alls, har maxdos nu och ändå är jag tillbaka i rapid cykle. Skitliv ärligt talat. Kunde likagärna stannat i det helvetet jag levde i innan (nej det är inte sant, men känns så)

Vill verkligen poängtera att inte fråga andra om mitt mående, fråga inte min mamma, pappa eller ungarnas pappa FRÅGA MIG!!!! Är ni oroliga, FRÅGA MIG.

Det är inte farligt att fråga mig, jag lovar!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Nilsson - 24 mars 2017 09:59

Vi får inget gratis, vi får inte massa pengar insatta på kontot utan jobb, mat som fylls på gratis i kylen, väskap måste jobbas på och kärlek måste vårdas. Vi har också kroppseget lyckohormon, detta är inget som fylls på gratis heller utan vi måst...

Av My Nilsson - 22 mars 2017 16:45

Ingen hemlighet precis att jag inte mått så jävla bra, på så jävla lång tid. Hamnade på Malmös psykiatriska mottagning igårkväll. Jag gav det en andra chans, man måste ju göra det! Jag fick ett rum fort, vid 18.00 ca Läkaren på psykakuten lyssnad...

Av My Nilsson - 10 februari 2017 14:36


Såååå glad idag!!! Har fått besked från AFA försäkringar att jag kommer få utbetalt 10% extra av min sjukersättning från dom. Har slitit som en tok i flera veckor med försäkringskassan, A-kassa, försäkringsbolag och skit. Hårt slit lönar sig har det ...

Av My Nilsson - 9 februari 2017 08:34

Klev upp med Fredrik kl 6,40 idag. Jag hämtade ut min sömnmedicin igår och igårkväll somnar jag på en kort stund. Tog den ganska tidigt så jag vet att jag kan komma upp i tid. Ikväll kommer jag antagligen inte behöva den iom att jag faktiskt kom upp ...

Av My Nilsson - 7 februari 2017 15:39

Har sovit mindre än 5 timmar inatt, halv fyra tittade jag på klockan sist, sen ska dottern upp till skolan. Vi försov oss rejält! :-( jävlars. Är nog inne i hypo nu. Jag är jävligt speedad, jag börjar känna igen varningssignalerna nu. Jag vill göra A...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards