Direktlänk till inlägg 22 mars 2017

Mina ord

Av My Nilsson - 22 mars 2017 16:45

Ingen hemlighet precis att jag inte mått så jävla bra, på så jävla lång tid. Hamnade på Malmös psykiatriska mottagning igårkväll. Jag gav det en andra chans, man måste ju göra det!

Jag fick ett rum fort, vid 18.00 ca Läkaren på psykakuten lyssnade, hon försöker göra det hon kan och förstår att jag behöver vara kvar där, hon verkade faktiskt vara äkta! Men det är tamig fan lika illa om inte värre uppe på avdelningen. Helt jävla vidrigt!! om jag ska beskriva det.

Jag försöker göra det jag kan förändra min situation, jag har acceptans, tålamod och ickedömmande mot personalen. Vissa är så jävla fina men en/två personer kan inte ta hand om 20 patienter.

Men när man själv jobbat med människor som på olika vis har det tufft blir jag faktiskt förbannad på deras form att göra det som ska kallas arbete. Det är ren förvaring! Jag blev lovad extra tillsyn från den minut jag fick rummet. De gånger jag fått tillsyn var vid två tillfällen, för att ta blodprov igår vid 20 och idag vid 8, hur jääävla svårt ska det vara att sitta 10 min extra och bara lyssna. Jag kräver inga mirakel. Men Ingen tar sig tid att prata öht. Man får inte ögonkontakt med personalen i korridoren, ber man om något så swishar de förbi en som man inte existerar, jag blev jättedålig inatt, suuuperförkyld och fick knappt luft. Jag fick en filt och halv panodil, SUUUCK är jag 3 år gammal? Skötarna sitter och glor på tv med dementa åldringar, det är jobb det med. Men det blir fel i längden.

Igår blev jag lovad att sätta in Lithium inne på avdelningen. Överläkaren hångarvar lite fint och säger att "sådär funkar det inte" Blir inget med det heller.

Och vad i helvete gör jag här då??? Ingen pratar med mig, ingen är intresserad att ens försöka ta kontakt, när jag gör mitt bästa så "vänta lite, jag ska bara....." Annars tänker jag att man som personal kanske säger "ett ögonblick jag lovar att återkomma"

Var finner jag acceptans? Har du ett brutet ben så tas smärtan och det brutna hand om, men om du har så jävla ont i själen? När det svarta hålet blir så svart att det liksom blir tomt? vad gör man då?

Det är precis detta som gör att man undviker psykiatrin. Jag har suttit i timmar på akuten pga urinvägsinfektion, men när mina tårar inte slutar rinna, när jag mår så dåligt att man knappt får luft då drar man sig ändå för att söka hjälp. Men precis som fysisk smärta går det till slut inte längre man kan inte stå ut och man vill ha hjälp. Men ja....

Man är stark när man inte ger upp sägs det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Nilsson - 24 mars 2017 09:59

Vi får inget gratis, vi får inte massa pengar insatta på kontot utan jobb, mat som fylls på gratis i kylen, väskap måste jobbas på och kärlek måste vårdas. Vi har också kroppseget lyckohormon, detta är inget som fylls på gratis heller utan vi måst...

Av My Nilsson - 12 mars 2017 14:50

Helgen har nästan passerat nu. Det har varit ganska stabilt länge men i torsdags hände något, vad vet jag och varför med. Det enda jag kan påverka är vad jag ska göra åt det. Försöker gå ut, försöker distrahera mig och se framåt, försöka tänka att IN...

Av My Nilsson - 10 februari 2017 14:36


Såååå glad idag!!! Har fått besked från AFA försäkringar att jag kommer få utbetalt 10% extra av min sjukersättning från dom. Har slitit som en tok i flera veckor med försäkringskassan, A-kassa, försäkringsbolag och skit. Hårt slit lönar sig har det ...

Av My Nilsson - 9 februari 2017 08:34

Klev upp med Fredrik kl 6,40 idag. Jag hämtade ut min sömnmedicin igår och igårkväll somnar jag på en kort stund. Tog den ganska tidigt så jag vet att jag kan komma upp i tid. Ikväll kommer jag antagligen inte behöva den iom att jag faktiskt kom upp ...

Av My Nilsson - 7 februari 2017 15:39

Har sovit mindre än 5 timmar inatt, halv fyra tittade jag på klockan sist, sen ska dottern upp till skolan. Vi försov oss rejält! :-( jävlars. Är nog inne i hypo nu. Jag är jävligt speedad, jag börjar känna igen varningssignalerna nu. Jag vill göra A...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards