Alla inlägg den 24 mars 2017

Av My Nilsson - 24 mars 2017 09:59

Vi får inget gratis, vi får inte massa pengar insatta på kontot utan jobb, mat som fylls på gratis i kylen, väskap måste jobbas på och kärlek måste vårdas.

Vi har också kroppseget lyckohormon, detta är inget som fylls på gratis heller utan vi måste fylla på hjärnan själva. Detta kan man göra själv med olika metoder eller få hjälp med om man tex är deprimerad. Tabletter mot depression finns och ska vara väldigt bra. Men sånna får jag inte ta.

Man kan använda droger i olika former också, jävligt bra! (inte) det är kortsiktigt och väldigt härligt för hjärnan i just det ögonblicket, men som sagt VÄLDIGT kortsiktigt. Nackdelen med droger är inte bara att det är jävligt olagligt, men hjärnan bryts ner bokstavligen, varje gång du tänder av så blir du ÄNNU mer depp än när du fick i dig drogen typ tusen ggr värre, och då MÅSTE du fylla på igen, hjärnan, hjärtat och kroppen får alltså skjuts rakt upp i himmlen och rakt ner i backen om och om igen. Resultatet av detta är att du dels blir beroende, hjärnan vill ha mer "lycka" och det får du inte om du inte fyller på med något, drogen är väl första tanken.

Det finns droger som inte dödar dig direkt, vissa droger kan du NÄSTAN inte ta en överdos av vilket gör att dom som brukar tycker det är ofarligt och ja.... Bara ren jääävla idioti. Googla bara så ser man.
Kort/långvarigt användande kan ge psykoser, djup depression paranoida tankar, Ekonomin krashar, man isolerar sig.... Och många avslutar sitt liv, så jävla deprimerad blir man. Listan kan göras lång. DETTA ÄR INGET JÄVLA HITTEPÅ!!!! De som säger annat är helt jävla dumma i huvudet. Droger dödar på ett eller annat vis.

Något min hjärna älskar är dessa kickar, tyvärr inte i lagom form. Men idag ska jag starta om min kropp, fylla på med den bästa sorten, träning! Jag älskar det! Jag älskar att springa, gå, cykla och pressa mina muskler till det yttersta. Det är bra om man är ledsen, arg, glad, trött, har ont någonstans eller bara vill koppla bort omvärlden. Man kan inte förlita sig på piller eller att läkare osv ska göra jobbet! Mediciner är ett måste men de kan bara göra halva jobbet.

Kl 11 ska jag träffa instruktör. Minnet är katastrof så jag behöver få lite koll igen haha. Och shit vad jag längtar!!!
Målet är nu bara att ta sig iväg en gång per vecka. Blir det mer är det bonus.
Lagom.

Just nu känns det bra i kropp, själ och hjärna.

KÄÄÄÄÄMPA!!!!!




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards